lördag 4 augusti 2012

The Dark Knight Rises



The Dark Knight Rises


I Torsdag kollade jag på den nya Batman-filmen, The Dark Knight Rises, och i huvudrollerna spelas av:


Christian Bale
Gary Oldman
Tom Hardy
Joseph Gordon-Levitt
Anne Hathaway


Den nya Batman-filmen handlar om att det har gått åtta år sedan Batman försvann in i natten och då var han ingen hjälte längre. Han blev snarare en flykting när han tog på sig skulden för distriktsåklagare Harvey Dents död. Batman offrade allt för han och kommissarie Gordon hoppades på att det skulle vara räddningen för Gotham. I början fungerade det med den nya lagen Dent Act. som stoppade all kriminalitet. Nu har det kommit nya personer till Gotham som har bestämt sig för att förstöra hela staden. Nu tvingas Batman komma tillbaka och rädda Gotham ytterligare en gång. 


När jag hade sett den här filmen tänkte jag direkt att det här var den absolut bästa Batman-filmen av de nya filmerna. Det var en bra story, man hängde med bra. Men ifall man ska förstå lite av grejerna i filmen så föreslår jag att man kollar på de andra filmerna först. 
Det var riktigt bra effekter i filmen och jag gillade verkligen motorcykeln som Fox byggde till Batman. 


Jag tycker verkligen att ni ska kolla på filmen på bio innan de slutar sända den för dem var riktigt bra och med ljudet på biografen gjorde det ännu bättre. Det enda som jag kan säga var negativt var att man kunde lista ut ganska lätt hur filmen skulle sluta. Men det var det enda enligt mig.


            




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar